Update voorjaarsreis 2018 van Turkije naar Griekenland

Boot onderweg voor onderhoud

Komende winter zullen de Bavaria’s die nog niet onder handen zijn genomen een grote onderhoudsbeurt, een zogenoemde refit, ondergaan in onze fabriek in Turkije.

In het voorjaar van 2018 zullen de schepen weer gedurende 6 weken – in 3 delen de overtocht gaan maken vanuit Antalya naar onze basis op Corfu of Lefkas. Deze tocht zal wederom onder flottieljebegeleiding van Henk de Wildt plaatsvinden. Henk zal deze tocht nu voor de vierde keer begeleiden.
Onderstaand de route zoals deze gevaren gaat worden. Uiteraard zijn deze routes onder voorbehoud en afhankelijk van het weer en/of onvoorziene omstandigheden (zoals bijvoorbeeld douaneformaliteiten op het eerste deel die enige tijd in beslag kunnen nemen). Ook zijn er in deze route eventuele ‘’verwaai-dagen’’ ingepland.

Deel 1: Antalya naar Kos : 19 mei 2018 – 02 juni 2018
De tocht gaat langs de prachtige Lycische kust in de Egeïsche Zee en via idyllische plaatsjes zoals Kemer, Cinevis liman , Fineke, Kekova, Kalkan, Karacaören, Cocek, Ekincik, Datca en Palumut naar het Griekse eiland Kos. De dagafstanden variëren tussen de 15 en 35 mijl .

Deel 2: Kos naar Lavrio Marina/Athene : 02 juni 2018 – 16 juni 2018
Vanaf Kos wordt er langs de Dodekanesos eilanden Kalimnos en Astipalaia verder naar de Cycladen eilanden Amorgos, Naxos, Panos, Mikonos, Siros, Serifos, Kithnos en Kea naar Lavrio Marina ten zuiden van Athene gevaren. De gemiddelde dagafstanden zijn 22 mijl tot 35 mijl. Eén dag zal er een afstand van 47 mijl overbrugd worden.

Deel 3: Lavrio Marina (Athene) – Corfu : 16 juni 2018 – 01 juli 2018 (terugvliegen kan op zondag of maandag )
Vanaf Lavrio Marina wordt er via het eiland Poros naar Vathi en Korfos gevaren. Via het Kanaal van Korinthe bereikt u Itea, Trizonia, Messolongi, de Ionische eilanden Ithaka en Meganissi om vervolgens door te varen naar het eiland Paxos. Na Paxos zal de vloot in Petriti afmeren om de dag daarop door te varen naar de thuisbasis Gouvia Marina. De dagafstanden variëren van dagen van 15 mijl tot 40 mijl.

refit boten

De volgende schepen zullen meevaren:

2x Bavaria 33 Cruiser (Corfu)
2 hutten, maximaal 4 personen
Per deel: € 1600,-

2x Bavaria 37 Cruiser (Corfu)
3 hutten, maximaal 6 personen
Per deel: €1900,-

1x Bavaria 46 (Lefkas) eindigt op Lefkas op vrijdag 29/06
3 hutten, 2 natte cellen, maximaal 6 personen ( de vierde hut  zal als opslag van spullen naar Griekenland gebruikt gaan worden)
Per deel: € 2200,-

*Genoemde prijzen zijn incl. flottieljebegeleiding maar excl. vluchten, transfers, havengeld, schoonmaakkosten en brandstof. Indicatie havengelden is tussen de €150,- en €250,-. Brandstofkosten tussen de €150,- en €250,-. Schoonmaakkosten €75,/€95,-.Aankomst en vertrek zijn op zaterdag, behalve op deel 3, dan zullen de schepen die naar Corfu varen op zaterdagavond in Gouvia Marina aankomen.

Zeilervaring gevraagd

Voor deze tochten vragen wij ruime zeilervaring en enige mate van zelfredzaamheid. U heeft niet alleen ervaring met het zeilen met meer wind. U kunt ook zelfstandig navigeren. Er zullen dagen tussen zitten met veel wind, maar ook dagen waarbij er weinig wind staat zijn denkbaar. Er zal dan gemotord moeten worden, soms ook over grotere afstanden.

Deze reis is onder flottieljebegeleiding, het is echter geen doorsnee flottieljereis zoals u bij ons in het Corfu en Lefkas gebied gewend bent. De dagafstanden zijn vaak langer waardoor er soms redelijk vroeg vertrokken moet worden en er is minder tijd om onderweg rustig voor anker te gaan. Het weer kan in het voorjaar soms wat onvoorspelbaar zijn en daarom adviseren wij zeil- of regenkleding mee te nemen. Voor de avonden zijn een trui en lange broek handig om mee te nemen.

Waarom een refit ?

Refit is in feite het herstellen, vervangen en restaureren van verouderde en verweerde onderdelen van de boot. Een nieuw teakdek, het interieur eens goed aanpakken, herstel van schilderwerk en nog veel meer.

Omdat de schepen die deze refit ondergaan wat ouder zijn hebben ze een groter onderhoud nodig dan wij op onze werf op Corfu kunnen bewerkstelligen. In Antalya heeft OCC Yachting een eigen werf met grote hallen waar ook onze motorboot, de OCC Cruiser 40.2 , én de Aloa 28 gebouwd worden. De Bavaria’s zullen cosmetisch en op een aantal vlakken technisch onder handen worden genomen.

De stootwillen, keukeninventaris, schoten, lijnen en zeilen zullen indien nodig bij terugkomst in Griekenland vervangen worden. Eventuele technische problemen (kinderziektes) kunnen er door het onderhoud of vervangen van onderdelen, onderweg net zoals bij een nieuwe boot de kop op steken. Onze flottieljeleiding zal dit uiteraard onderweg zo goed als mogelijk proberen op te lossen!

Vragen over deze reis?

Heeft u vragen of interesse om aan deze tocht deel te nemen? Of wilt u graag een route ontvangen met de gemiddelde dagafstanden. Neem dan contact op met ons boekingskantoor. Het is voorlopig de laatste keer dat we deze reis zullen maken, dus grijp uw kans!

Abonneren op onze nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Het weer op Lefkas